2010. december 10., péntek

Csokis-ropogós-kekszes

A Korpovit keksz mennybemenetele

Nos, leánykori nevén "Sütés nélküli ropogós torta", de az én produktumomban nem lett semmi tortai...
A recept Joanne Harris (a "Csokoládé" írónője) és Fran Warde szakácskönyvéből származik (A francia konyha).

Valójában nem hinném, hogy két angol szerző francia szakácskönyvének eredeti szövegében ténylegesen a "Korpovit" keksz szerepelne a hozzávalók között, de a végeredmény nagyon jó és utána mégiscsak hozzájön az az illúzió, hogy dehát én csak egy kis Korpovitot ettem... :)

Hozzávalók (az eredeti fél adagja, mert hiába nagyon finom, azért elég "telítő" is)

7,5 dkg vaj
2 ek méz (az eredetiben sötét és világos melasz - hát, ha van ilyenünk, nyugodtan tegyünk bele azt...)
10 dkg csokoládé (tetszés szerint, nekem speciel narancsos étcsokival a legjobb...)

15 dkg vegyes, vágott aszalt gyümölcs (ez is tetszés szerint, az alap mondjuk mazsola, meg én szeretem benne pl. a sárgabarackot - azt persze daraboljuk fel mazsolányi darabokra!)
7,5 dkg vegyes, vágott, pörkölt dió-mogyoróféle (a lehetőségek itt is határtalanok - és hiába veszünk előre pörkölt cuccot, soha nem árt, ha mi magunk is rápörkölünk egy kicsit, száraz serpenyőben)

12,5 dkg Korpovit keksz

Elkészítés:

Apróra tördeljük a kekszet és összekeverjük a szintén vágott/darabolt aszalványokkal meg csonthéjasokkal. A vajat, mézet és csokit kis lángon összeolvasztjuk (nehogy forrjon, épp csak olvadjon el szépen minden), aztán ráöntjük az előkészített "mindenségre".
Egy kisebb tepsibe vagy lapos tálba tegyünk sütőpapírt és rakjuk bele az egészet hűlni-összeállni. Mehet a hűtőbe néhány órára.
Az eredeti recept szerint olyannyira össze kellene állnia, hogy szeletelhető legyen - szerintem erre esély sincs (bár más keksszel talán igen, de akkor hol a wellness? :) ), bár valamennyire tényleg összeáll, úgyhogy nyugodtan "tördeljük" csak össze és szedjük csak ki müzlistálkákba vagy már eleve is bepakolhatjuk muffinpapírokba (ld. mint fenn).

(Sikerült ma is elhasználnom az egész heti idézőjel-adagomat, pedig tervezek még egy bejegyzést...)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése