2011. május 29., vasárnap

Harcsa-béka torta



Nem, szerencsére a címben nem az ízesítésről van szó... :)
Szóval harcsa, mert nagy pecás bátyuskám szülinapjára készült és békák, mert keresztlánykám mostanában imádja békákat és belefértek a vizes témába :)

A piskóta a szokásos, Kiskukta-féle kakaós piskóta (lásd itt),  a krém túrókrém (75 dkg túró, 3 dl tejszín, kb 15 dkg cukor, 1 zacskó Bourbon-vaníliás cukor, 1,5 zacskó zselatin fix és kellett volna még bele némi reszelt citromhéj, de épp nem volt otthon... Áttörtem és cukrokkal kikevertem a túrót, majd a zselatinfixxel felvert tejszínnel összeforgattam.)

A díszítés ugyancsak a jól ismert fondant (az alapkör és az állatszemek) és színes marcipán.

Szerettem volna elkerülni, hogy az ételfesték közvetlenül érintkezzen a tortával (hogy ne színezze el a krémet, és hogy ha valaki idegenkedik tőle, le lehessen teljesen választani), ezért készítettem fehér fondantból egy alapot, amire mindent rápakoltam, aztán kékkel ráfestettem.

Előtte...

...utána. (Bocsi, esti képek)

Ja, és rákerült egy nárcisznak látszó tavirózsa, színezett fondant-ból, mert mindenképp hiányzott róla még valami szín és forma. Próbáltam szirmokat gyártani, de nem nagyon ment már, főleg nem a nem éppen tökéletesen sikerült fondantból, szóval erre futotta:


Viszont be kell valljam, hogy a békák tetszenek :) (Igaz, a lábakat még nem ártott volna kidolgozni...)


Na jól van, még egy utolsó kép :)


Ennyi... Tényleg.... :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése